cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Jak zostać specjalistą Google Analytics?

Jak zostać specjalistą google analytics?

Coraz więcej firm zatrudnia osoby specjalizujące się w marketingu internetowym. Oprócz rekrutacji na ogólne stanowiska związane z e-marketingiem, pojawiają się także takie nakierowane na zatrudnienie specjalistów Google Analytics.

Pracodawcy zdają sobie sprawę, że znajomość tego narzędzia jest kluczowa dla optymalizacji kampanii marketingowych - pozwala mierzyć skuteczność reklam, konwersję, czas spędzony na poszczególnych podstronach, a nawet określić w którym momencie czytelnik opuścił stronę.

Bardzo ważną funkcją GA jest także możliwość poznania profilu klientów i ich zachowań na stronie internetowej, a w konsekwencji jeszcze lepsze dopasowanie produktów lub usług do ich potrzeb. Analiza uzyskanych danych i umiejętność wyciągnięcia odpowiednich wniosków jest bezcenna dla pracodawców, dlatego specjaliści z dobrą znajomość Google Analytics są bardzo pożądani na rynku pracy.

Pierwsze kroki mogą byc samodzielne

Pierwsze kroki w poszerzeniu swoich kwalifikacji można stawiać samodzielnie, na podstawie bezpłatnych internetowych poradników i filmów instruktażowych. Podczas nauki warto korzystać też z konta Demo, które Google udostępnia swoim użytkownikom. Można tam śledzić i analizować realne dane, gdyż konto to jest podpięte pod rzeczywisty, funkcjonujący internetowy sklep z gadżetami Google. Jest to świetny sposób na zdobycie podstawowej wiedzy i umiejętności poruszania się po panelu administracyjnym.

Natomiast żeby w pełni korzystać ze wszystkich opcji i poznać tajniki analityki warto zapisać się na szkolenia prowadzone przez specjalistów - praktyków (najlepiej posiadających certyfikat Google).

Podstawą takich kursów powinny być praktyczne warsztaty. Dobrze prowadzone szkolenie pozwalają zrozumieć dane generowane przez GA, tworzyć precyzyjne ustawienia, stosować filtry, co pozwoli przełożyć dane analityczne na praktyczne wnioski istotne dla pracodawcy.

A moze studia podyplomow?

Zajęcia dotyczące Google Analytics są także realizowane w ramach studiów podyplomowych z marketingu internetowego, jednak ich poziom i zakres może się różnić między poszczególnymi uczelniami.

Po zapoznaniu się z wszystkimi możliwościami tego narzędzia i zdobyciu doświadczenia praktycznego na pewno warto zdać egzamin Google i zostać kwalifikowanym specjalistą Google Analytics. Taki certyfikat jest szczególnie pożądany w przypadku pracowników agencji marketingowych, gdyż zatrudniając specjalistów agencja zyskuje większą wiarygodność i zaufanie u klientów.

Specjalista Google Analytics oprócz doskonałej znajomości narzędzia i posiadania zdolności analitycznego myślenia, powinien bardzo dobrze znać język angielski oraz posiadać umiejętności komunikacyjne (jednym z jego obowiązków jest bowiem przedstawianie raportów i rekomendacji przełożonemu oraz innym pracownikom działu marketingu).

 

 


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl