cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Jakie metody sprawdzają się dziś w rekrutacji? Znamy opinie menedżerów!

Jak skutecznie rekrutować pracowników?

Kariera.pl zapytała kilku menedżerów – co ich zdaniem jest dziś najbardziej skuteczne w rekrutacji, jakie metody działają i czym powinna wyróżniać się firma, aby kandydaci do pracy wybrali właśnie ją.

Oto odpowiedzi kilku wybranych osób.

Anna Bilska-Kublik, Dyrektor Działu Personalnego, Billennium

Kariera.pl: Jakie narzędzia rekrutacyjne są obecnie najbardziej skuteczne? Czyli co naprawdę działa?

Biorąc pod uwagę to, że 2017 to kolejny rok w sektorze IT, w którym utrzymuje się  rynek pracownika, do głównych narzędzi, z których korzystamy należy zaliczyć: media społecznościowe, direct search, udział w wydarzeniach  dedykowanych  specjalistom z branży, a przede wszystkim budowanie długofalowej relacji z kandydatami.

W procesie rekrutacji ważnym narzędziem wspierającym jest system rekomendacji, czyli miejsce gdzie nasi pracownicy mogą rekomendować swoich znajomych. Nasz system dodatkowo otwarty jest również na rekomendację spoza organizacji. Za wszystkie rekomendacje zakończone sukcesem nagradzamy finansową gratyfikacją. 

Kariera.pl: Czym powinien wyróżniać się pracodawca, który chce pozyskać najlepszych ludzi dla siebie?

Dzisiejszy pracownik przy wyborze pracodawcy kieruje się nie tylko wysokością wynagrodzenia, ale również wieloma innymi aspektami.

W dobie tak dużej konkurencji, pracodawca musi dbać o to aby się wyróżniać na tle innych firm. Głównymi atutami Billennium, które tworzą nasza przewagę konkurencyjną, są atmosfera pracy, możliwość pracy zdalnej, elastyczne godziny pracy, różnorodność projektów, możliwość pracy z wykorzystaniem najnowszych narzędzi i technologii, przestronne biura w całej Polsce, ale również praca w środowisku międzynarodowym. Dba o rozwój pracowników, a w związku z dynamicznym rozwojem staramy się by pracownicy „rośli” razem z organizacją. Dlatego dajemy im możliwość sprawdzania swoich możliwości na różnych stanowiskach, szkolenia się i rozwijania swoich kompetencji.

Kariera.pl: Najogólniej - w jakim kierunku firma podąża  - na jakich wartościach jej zależy w tej chwili najbardziej?

Najbardziej zależy nam abyśmy byli postrzegani jako godny polecenia pracodawca, profesjonaliści w swojej dziedzinie oraz prawdziwi pasjonaci nowych technologii. W Billennium nie istnieje słowo „niemożliwe”, z pasją przekraczamy granice tworząc innowacyjne rozwiązania IT – mówi nasza misja.  W końcu nie bez powodu nazywamy siebie Bojownikami Nowych Idei ! 

Grzegorz Warzecha, Kierownik Centrum Dystrybucyjnego FIEGE w Gardnie.

Kariera.pl: Jakie narzędzia rekrutacyjne są obecnie najbardziej skuteczne?

W zależności od branży oraz stopnia zaawansowania projektu, do rekrutacji wykorzystywane są różne narzędzia. W przypadku rekrutacji ponad 1000 osób do centrum dystrybucyjnego Zalando, którą aktualnie prowadzimy,  używamy bardzo szerokiego wachlarza dostępnych rozwiązań.

Nikt się nie zdziwi jeśli odpowiem, że obecność w sieci to w dzisiejszych czasach podstawowe narzędzie szeroko pojętej rekrutacji. Portale rekrutacyjne, dedykowane strony, ogłoszenia, social media, kampanie mailingowe – to niesamowicie ważne źródło pozyskiwania kandydatów na przyszłych pracowników.

Natomiast w dalszym ciągu „niewirtualne” rozwiązania świetnie spełniają swoje zadanie. Chcemy być pracodawcą lokalnym, z miejsca w którym jesteśmy obecni, chcemy pozyskiwać naszych współpracowników. Dlatego też ogłoszenia w lokalnej prasie, plakaty w środkach transportu publicznego, terenowe spotkania rekrutacyjne czy udział w lokalnych wydarzeniach kulturalno-społecznych  to w dalszym ciągu doskonałe pomysły aby pozyskać pracowników.

Kariera.pl: Czyli co naprawdę działa?

Odpowiem przekornie: życzliwa atmosfera w pracy. Obecnie pozyskujemy 10 proc. naszych nowych kolegów z polecenia już zatrudnionych osób. Pomimo, że to nie najwyższy procent skuteczności w stosunku do innych narzędzi, to dla nas jest najcenniejszy. Pokazuje, że nawet przy tak ogromnym projekcie można pracować w przyjaznych relacjach międzyludzkich. Mamy skrytą nadzieję, że polecanych osób, które do nas dołączają będzie coraz więcej.

Kariera.pl: Czym powinien wyróżniać się pracodawca, który chce pozyskać najlepszych ludzi dla siebie?

Pracodawca powinien dać możliwość do stworzenia takiego miejsca pracy, które samo będzie się broniło przed krytyką.

Każdy z elementów wynagrodzenia za pracę jest ważny: pensja, premie, darmowy transport do i z pracy, posiłki w firmowej stołówce finansowane przez pracodawcę, opieka medyczna, różnego rodzaju karty benefitowe – i to wszystko proponujemy naszym pracownikom, ale jednocześnie namawiamy wszystkich naszych pracowników do zachowania pozytywnej atmosfery, bo tylko w takiej miło i wydajnie można pracować.

Oczywiście nie możemy zapominać o celach ekonomicznych każdego przedsięwzięcia biznesowego, ale tylko te, które mają zaangażowanych pracowników mogą osiągać sukces.

Kariera.pl: I najogólniej - na jakich pracownikach firmie dziś najbardziej zależy?

Naszą działalność opieramy i w dalszym ciągu chcemy opierać na osobach z „otwartym umysłem” oraz z  pozytywnym nastawieniem nie tylko do kolegów z pracy, ale i do wykonywanych obowiązków.

Skupiamy się oczywiście na pracownikach magazynowych, ponieważ nasz profil biznesowy potrzebuje ich najwięcej, ale jesteśmy nową i świeżą organizacją dlatego też stawiamy na osoby, które chcą się z nami rozwijać i zajmować coraz to więcej pojawiających się stanowisk w różnych działach i na różnych poziomach organizacji.

Piotr Maksimczuk, dyrektor centrum operacyjnego firmy Nielsen

Kariera.pl: Jakie narzędzia rekrutacyjne są według Pana obecnie najbardziej skuteczne? Czyli co naprawdę działa?

Kluczowe znaczenie ma zdefiniowanie grupy docelowej, czyli profilu kandydatów, do których chcemy dotrzeć, a następnie dopiero wybranie narzędzi rekrutacyjnych, które sprawdza się w przypadku tej grupy. Jeżeli poszukujemy osób młodych, stawiających pierwsze kroki w biznesie, dobrze sprawdzają się strony z ofertami pracy, serwisy promujące pracodawców, czy też uczelniane biura karier. Bardzo wysoko oceniam także systemy poleceń, czyli premiowanie pracowników za polecanie osób, które znają, a które pasują do profilu poszukiwanych kandydatów. Nie należy zapominać o właściwym przygotowaniu samego ogłoszenia, tak żeby możliwie spełniało i realnie oddawało zadania i oczekiwania na danym stanowisku.

Kariera.pl: Czym powinien wyróżniać się pracodawca, który chce pozyskać najlepszych ludzi dla siebie?

Wiele aspektów jest istotnych. Dla kandydatów liczy się oczywiście wynagrodzenie, zakres obowiązków czy możliwości rozwoju. Zwracają również uwagę na lokalizację i wystrój biura, atmosferę i godziny pracy. Niemniej jednak my bardzo sobie cenimy opinię naszych pracowników i miło nam obserwować jak często polecają swoich znajomych do pracy u nas. To wlaśnie atmosfera w miejscu pracy, zgranie zespołu i wspólne cele pozwalają utrzymywać i motywują do dalszej pracy najlepszych pracowników.   

 


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl