cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Kobiety biznesu o etyce w biznesie

Etyka w biznesie. Jakie wyzwania dla CSR | kariera.pl

Niska świadomość roli CSR-u, koncentracja firm na krótkoterminowych celach, brak wsparcia ze strony mediów dla upowszechniania pozytywnych wiadomości, to przykłady barier, które stoją na drodze upowszechniania idei społecznej odpowiedzialności biznesu.

Stowarzyszenie Ladies First zorganizowało debatę – „Etyka w biznesie. Rola CSR w rozwoju organizacji”.

W spotkaniu, wzięło udział około 70 przedstawicielek firm logistycznych, przemysłowych, FMCG, kancelarii prawnych, firm doradczych, agencji reklamowych i wielu innych.

– Etyka przypomina, że człowiek jest podmiotem, a nie przedmiotem w biznesie – podkreśliła w swoim wystąpieniu Justyna Olszewska, Ethics Mananger, Skanska – Właśnie dlatego etyczne  działania przynoszą firmie korzyści na różnych płaszczyznach - podnoszą efektywność zarządzania, zwiększają zaangażowanie pracowników, przyciągają klientów, inwestorów, nowych pracowników, budują jej prestiż, markę, a to wszystko przekłada się na lepsze wyniki ekonomiczne.

Prezeska Fundacji oraz Dyrektor Biura CSR BGŻ BNP Paribas,  Małgorzata Zdzienicka-Grabarz podkreśliła: Dobry biznes- to jest to o czym mówimy - dobry dla firm, pracowników, społeczeństwa i środowiska naturalnego. Niska świadomość i brak wiedzy eksperckiej wciąż bywają w Polsce barierą we wprowadzaniu standardów. Wyraźnie jednak widać wzrost zainteresowania wśród przedsiębiorców, więc jestem optymistką.

Ekspertki podkreśliły jednocześnie, jakie korzyści przynoszą tego typu działania, nie tylko budujące wizerunek firmy, dialog pomiędzy organizacją a interesariuszami, ale także wspierając rozwój innowacyjności.

Dziś, gdy dziedzictwo niematerialne – marka, stanowi 85 proc. wartości firmy, dialog z interesariuszami stanowi kluczowe narzędzie biznesu. Żadna firma nie może pozwolić sobie na kryzys wizerunkowy, który za sprawą social mediów łatwo może zyskać miano globalnego. Dlatego coraz częściej komunikacja w biznesie przybiera charakter dwukierunkowy   podkreśliła Marta Szymborska, Head of Communication, PR & CSR w GS1 Polska.

Pozytywne zmiany idą wraz z nowymi pokoleniami. 

Z pewnością osoby z pokolenia Y i Z, które wchodzą na rynek pracy z wyjątkowym entuzjazmem podchodzą do wszystkich pomysłów niosących ze sobą wartości pożyteczne społecznie – zauważyła Agata Wydmańska, Marketing&Communication Manager CE, DHL Supply Chain.

Pozytywne przykłady przytoczyła także Renata Wozba,  CEO, Reewo, opisując swoje kampanie, które w znaczący sposób wpłynęły na lokalne społeczności.

– CSR to świadome dzielenie się społeczne kapitałem firmy zarówno tym niematerialnym jak i materialnym. Ważne jest, aby wychodzić z projektami CSR-owymi poza schemat działalności firmy. Warto brać przykład z dużych koncernów, które często podejmują się przedsięwzięć daleko odbiegających od ich codzienności. Satysfakcja, którą daje społeczne zaangażowanie biznesu jest wartością, nie dającą się w sposób oczywisty wycenić, ale bez tego elementu żadna z organizacji nie jest w stanie budować strategii długofalowego rozwoju – podsumowała spotkanie prowadząca panel Katarzyna Pyś-Fabiańczyk, Prezeska Stowarzyszenia Ladies First, Head of Industrial & Logistics Department  CEE.


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl