cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Menedżerowie: Lęk przed zmianą niczemu nie służy

Menedżerowie: Lęk przed zmianą niczemu nie służy

Często w ostatnim czasie miałam wrażenie, że za dużo mówi się i pisze na temat employer brandingu, a za mało dzieje się, pod tym względem w firmach. Jednak książka autorstwa Julity Dąbrowskiej „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z menedżerami” skłania do mniej sceptycznego spojrzenia na zarządzanie wizerunkiem firm w Polsce.

Autorka publikacji (ponad 25 lat doświadczenia w marketingu i public relations, które zdobyła zarówno w wiodących korporacjach międzynarodowych, jak i  w trakcie własnej działalności, jako konsultant) przeprowadziła 10 wywiadów z szefami firm, menedżerami, dyrektorami działów HR.  

Z własnej praktyki dziennikarskiej wiem, że wcale nie tak łatwo jest uzyskać wyczerpujące, merytoryczne, a przy tym osobiste wypowiedzi osób, które wysoko zaszły w firmowej hierarchii  i są odpowiedzialne za pracę wielu zespołów.

Z książki dowiadujemy się sporo na temat polskiej praktyki EB. I są to z reguły dobre wiadomości.

Jednym z podstawowych warunków  stosowania employer brandingu  jest angażowanie pracowników w sprawy firmy. Brzmi bardzo prosto, ale tak naprawdę jest najtrudniejsze. To w zasadzie klucz do sukcesu.

To także według mnie podstawowy wniosek płynący z książki. Warto poczytać, jakie zasady warto wprowadzać, by uzyskać  zaangażowanie pracowników od najniższego, po najwyższy szczebel  zarządzania. Przepisu na sukces nie ma, bo po prostu nie istnieje jednakowa recepta, dobra dla wszystkich.

Jeden z bohaterów książki mówi: komunikacja, otwartość, dzielenie się władzą i odpowiedzialnością, wreszcie udział w sukcesie – to podstawowe zasady. Z pewnością. Ale jak firmy konkurujące dziś z taką zaciętością o pracowników mają je wdrażać? 

Bohaterka innego wywiadu zauważa: menedżer może bać się zmiany. Jednak w świecie, gdzie zmiana jest stałym elementem naszej pracy, lęk przed nią niczemu nie służy.

Warto podpatrywać firmy, które mogą stanowić inspirację, ale warto przede wszystkim poznać inspirujących menedżerów.

I właśnie z tego powodu polecam tę lekturę. Z jednej strony, jako wartościowe źródło ciekawych case study, opisujących także sytuacje kryzysowe, ale głównie po to, by przyjrzeć się osiągnięciom nietuzinkowych menedżerów. Takich, którzy nie obawiają się mówić o swoich organizacjach i najtrudniejszych sprawach związanych z zarządzaniem ludźmi.

Julita Dąbrowska „Praktyka Employer Brandingu. Rozmowy z mendżerami”. Kalitero. The Art. Of Branding, 2016

 

 


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl