cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Nie daj się Blue Monday!

Blue Monday w tym roku  15 stycznia.

Do pseudonaukowej teorii najbardziej depresyjnego dnia w roku, czyli trzeciego poniedziałku stycznia, trzeba podchodzić z przymrużeniem oka. Ale warto o niej pamiętać i nie dać się chandrze.

 Termin wprowadził w 2004 roku brytyjski psycholog Cliff Arnall. Najgorszy dzień w roku wyznaczany jest za pomocą specjalnie stworzonego wzoru, który uwzględnia czynniki meteorologiczne (krótki dzień, niskie nasłonecznienie), psychologiczne (świadomość niedotrzymania postanowień noworocznych) i ekonomiczne (czas, w którym kończą się terminy płatności kredytów związanych z zakupami świątecznymi).

Blue Monday a marketing

Termin Blue Monday wykorzystała jako pierwsza w 2005 roku firma turystyczna Sky Travel. Przypuszcza się, że to właśnie na jej zlecenie firma PR stworzyła określenie „najbardziej depresyjny dzień w roku”. Blue Monday miał być pomysłem na rozruszanie martwego sezonu w turystyce. A jak walczyć z depresją? Najlepiej planując wycieczkę do ciepłych krajów.


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl