cookies
Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.
OK

Proces rekrutacji tworzy wizerunek firmy

Rekrutacja wpływa na  wizerunek firmy.

Te liczby mówią same za siebie: 62 proc. kandydatów deklaruje, że firmy nie dbają o relacje z nimi podczas procesu rekrutacyjnego, a 33 proc. nie będzie ponownie starać się o pracę w firmie, która pozostawiła negatywne wrażenia z prowadzonej tam rekrutacji.

Niestety wielu rekruterów nie dostrzega związku między procesem rekrutacji a wizerunkiem firmy, którą reprezentują.

Raport „Czas Świadomego Kandydata” (ManpowerGroup, 2017) z międzynarodowej analizy przeprowadzonej także w naszym kraju, dodatkowo pokazuje, że co trzeci pracodawca uważa, że w ogóle niepotrzebne są badania opinii kandydatów na temat ich doświadczeń w procesie rekrutacji.

Takie podejście jest jednym z powodów rozdźwięku między deklarowanymi przez firmy działaniami a doświadczeniami osób biorących udział w rekrutacji. Wystarczy jeszcze raz odwołać się do wspomnianego raportu:

65 proc. rekruterów mówi, że utrzymuje ciągły kontakt z kandydatami, jednak potwierdza to tylko co trzeci kandydat

65 proc. rekruterów deklaruje, że wysyła do wszystkich kandydatów informacje o zakończeniu procesu rekrutacji, ale jedynie 39 proc. aplikujących do firmy zetknęło się z taką praktyką

53 proc. rekruterów twierdzi, że przesyła kandydatom informację o powodach niezakwalifikowania się, lecz tylko 18 proc. kandydatów taką informację zwrotną otrzymało.

Okazuje się, że przy wyborze miejsca pracy – a więc o decyzji, czy wziąć udział w rekrutacji – najistotniejszym czynnikiem jest wysokość wynagrodzenia. Wskazuje na to, aż 87 proc. uczestniczących w badaniu Polaków i ponad połowa respondentów na świecie (59 proc.).

Jakie mogą być kluczowe wnioski z tej analizy dla pracodawców?

Jednym z najważniejszych aspektów skutecznej rekrutacji jest komunikacja z kandydatami i otwartość w przekazywaniu informacji o firmie. Kandydaci, zanim podejmą decyzję o składaniu aplikacji, chcą mieć świadomość, z jaką organizacją się zwiążą, jakie będą ich zadania na danym stanowisku, jakie są możliwości rozwoju i od czego to zależy, jak firma pomaga zachować równowagę między pracą a życiem prywatnym.

Kandydaci chcą wiedzieć, jakie mogą otrzymać wynagrodzenie na stanowisku, na które aplikują. To ciągle jest temat tabu dla wielu rekruterów i kwestia, która wychodzi na jaw bynajmniej nie w początkowej fazie procesu rekrutacyjnego.

Co ciekawe, najnowsze badania przeprowadzone w naszym kraju w grudniu 2017 roku przez Workservice wskazują, że aż 83,9 proc. pytanych Polaków uważa, że informacja o wynagrodzeniu powinna znaleźć się już w ogłoszeniu o pracę. A jawność i otwartość w komunikowaniu się z kandydatami świadczy bardzo dobrze o przyszłym pracodawcy. Jest jednym z elementów budowania pozytywnego wizerunku firmy, na co bezpośredni wpływ mają osoby odpowiedzialne za rekrutację.                                                                                                                                                                                       

           

 


Sprawdź aktualne profile najlepszych polskich pracodawców

Zapisz się do naszego newslettera i jako pierwszy uzyskaj dostęp do pełnej wersji Kariera.pl